Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
19 Feb 2019

"Een comfort zone is een fijne plek, maar er groeit nooit iets"

Een mooie quote. En wat vind je van deze: “stilstaan is achteruitgaan”. Er zijn er vele van, maar ze zijn er uiteraard niet zonder reden. Wijze levenslessen die kort en krachtig in een zin samengevat worden en generatie op generatie worden doorgegeven. En gelukkig maar. Het zou dom zijn om de fouten van anderen (of jezelf) opnieuw te maken, of juist de resultaten te negeren.

Ook op Hitmetal zijn deze levenslessen van toepassing, en daarom zijn we niet bang om af en toe het roer eens goed om te gooien, of de huidige situatie eens nader te bekijken. In deze blog vertel ik je meer over de laatste ontwikkelingen binnen Hitmetal en waarom het belangrijk is om dit dynamische bedrijf eens goed in de gaten te houden.

Mijn naam is Rob Verkuijlen, ik schrijf deze blog vanuit mijn oogpunt als stagiair bij Hitmetal. De afgelopen 5 maanden heb ik het geluk gehad om bij Hitmetal stage te mogen lopen. Ik ben onwijs onder de indruk over hoe dynamisch het bedrijf is en hoe erg het haar best doet om vooruitstrevend te zijn. Alle werknemers zijn stuk voor stuk enorm gemotiveerd om steeds maar weer dat stapje extra te zetten. Het bedrijf produceert onder andere permanent en tijdelijk hekwerk, gaas en nagels voor de industriële verwerking en verhandelt toebehoren en handelswaren. Hitmetal is onderverdeeld in verschillende Business Units (BU’s). Ralph Beukers stuurt BU1 Industrieel Gaas & Nagels aan, Heino Thijssen de BU2 Tijdelijk en Permanent hekwerk, en Luuk Verdonk de onlangs opgerichte BU3 Thibo Online voor de online verkopen (Webshop: www.thibo-online.nl).

Zoals ik vertelde, is Hitmetal een dynamisch bedrijf met een enorme drijfveer voor succes en ontwikkeling. Dat zeg ik uiteraard niet voor niks. Hitmetal heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd en vele ontwikkelingen doorgevoerd. Vandaag vertel ik je in deze blog meer over de meest recente en grote investeringen van de laatste tijd.

 

Ontwikkeling #1: In 2013 nam Hitmetal het hekwerk productiebedrijf V&T in Gemert over, waarvan Heino Thijssen mede-eigenaar was. V&T was een bedrijf dat zich met name bezig hield met het maken van (permanente) hekwerken en poorten. Op dat moment had Hitmetal daar nog geen kaas van gegeten. De overname zorgde ervoor dat Hitmetal haar bestaande klanten met zowel handel als standaard of maatwerk productieartikelen kon bedienen alsmede nieuwe klanten kon werven die elders hun productie haalden, oftewel een marktuitbreiding. Een uitbreiding om nog meer producten aan te kunnen bieden en de klanten te kunnen voorzien van extra services. En niet zonder succes. Mede door deze overname is de BU Tijdelijk en Permanent Hekwerk enorm gegroeid en zorgt het voor een gezonde balans tussen de diverse business units. Daarnaast heeft het een hoop tevreden klanten opgeleverd!

 

Ontwikkeling #2: Hitmetal gaat als een trein, en niet zomaar een trein, als een hyper moderne hyperloop (een trein die door middel van vacuüm door een tunnel wordt getrokken en zo een topsnelheid van 310 km/h kan halen) want het is niet te stoppen. In 2014 neemt Hitmetal de hal van voorheen Thibo bouwstaal over. Het betreft een hal 15.000 M2, allemaal bedoeld voor opslag, voorraad en een deel voor extra productiefaciliteiten. Diezelfde hal werd direct voorzien van een nieuwe vloer en stellages voor een efficiënt gebruik van de beschikbare hoogte. Binnen opslag komt de kwaliteit van de opgeslagen en uit te leveren materialen ten goede waardoor de klant een beter product geleverd krijgt. Daarnaast kon Hitmetal hiermee alles onder één dak in Beek en Donk houden.

 

Ontwikkeling #3: Het succes van de overname van V&T is uiteraard in 2014 niet onopgemerkt gebleven. Alleen, er was nog een probleem. V&T zat in Gemert en Hitmetal in Beek en Donk. Dit veroorzaakte wel eens wat logistieke uitdagingen, dus een goede reden om V&T naar Beek en Donk te halen. Dat is dan ook wat er gebeurde. Handig voor het personeel, maar zeker ook voor de klanten. Op deze manier is Hitmetal een one-stop-shop geworden, één plek waaronder alles is ondergebracht.

 

 

Ontwikkeling #4: Om V&T goed binnen Hitmetal te integreren is voor een periode van rust in nieuwe ontwikkelingen gekozen. Hitmetal nam even de tijd om alle zaken op orde te krijgen. Maar in Januari 2017 was het weer raak, tijd voor een nieuwe investering. Het verouderde ERP en CRM pakket was aan vernieuwing toe. Tijd voor Microsoft Dynamics NAV en tijd kostte het zeker. Een nieuw orderverwerkingssysteem betekende een volledig nieuwe werkwijze en o.a. ook dat alle producten opnieuw digitaal ingevoerd moesten worden. Als je dan meer dan 20.000 producten hebt, is dat een flinke kluif. Gelukkig is er voor het gedreven personeel van Hitmetal geen klus te groot.

 

Ontwikkeling #5: De laatste jaren is er een enorme toename in festivals, veel vraag naar woningen en de bouwsector zit weer in een lift. Dat betekent dus ook dat er meer gebruik wordt gemaakt van tijdelijke hekwerken, oftewel bouwhekken. Daarom besluit Hitmetal een extra bouwhekmachine aan te schaffen zodat het meer bouwhekken kan produceren. Vanaf maart 2018 is het zo ver, de nieuwe machine staat en er kan extra geproduceerd worden.

 

Ontwikkeling #6: Dan komen we alweer bij het einde 2018. De 21e eeuw is al een tijdje aangebroken en 2018 staat volledig in het teken van webshops en online bestellen. De tijd is gekomen dat wanneer je een product moet hebben, ook al is het zaterdag, je dit gewoon online kunt bestellen en met een beetje geluk is het er diezelfde dag nog. Wanneer je vroeger op zaterdag aan het bijbeunen was en misgreep op een product dan moest je dat opschrijven en/of onthouden zodat je het op zijn snelst op maandag weer kon bestellen. Tegenwoordig is dat wel anders, de online verkopen zijn niet meer weg te denken en ook Hitmetal moest maatregelen nemen. Eind 2018 lanceert Hitmetal haar webshop www.thibo-online.nl. Thibo Online maakt het voor iedereen mogelijk om producten van Hitmetal te bestellen tegen consumentenprijzen.

 

Ik denk dat ik je na het lezen van deze blog niet meer hoef uit te leggen waarom ik vind dat Hitmetal een dynamisch bedrijf is. Een bedrijf moet continue in beweging blijven. Om de klanten tevreden te kunnen houden. Om te overleven. Maar nog belangrijker, om uiteindelijk de markt te kunnen bedienen. Want hoe dan ook, de markt zal altijd blijven vragen naar: meer, naar beter en eenvoudiger. Als jij als bedrijf dit (en dus ook jouw klanten) dit niet kan bieden, dan gaat de markt vanzelf opzoek naar een andere aanbieder. Hitmetal heeft dit goed in de gaten en doen er daarom alles aan om te kunnen voldoen aan de vraag naar meer, beter en eenvoudiger. Soms met tegenslagen, meestal met succes, maar altijd met een goede intentie voor iedereen. Dat is waarom ik goede ervaringen met Hitmetal heb en ook waarom ik denk dat je er verstandig aan doet om met dit bedrijf mee te bewegen.

Bedankt voor het lezen, ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met Hitmetal en wat jullie mening is over mijn blog.

- Stagiair Rob Verkuijlen

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »